Geef inwoners zeggenschap!

Door Marco Eestermans op 27 november 2022

Er komt een pumptrack en een skatebaan bij Het Schenge. Daar heeft de gemeenteraad mee ingestemd. PvdA/GroenLinks had graag gezien dat skaters, CIOS, omwonenden en andere sportverenigingen mee mogen bepalen hoe het gebied eruit gaat zien. Op deze manier ontstaat er een plek waar iedereen iets aan heeft met genoeg uitdaging voor de skaters, makkelijke en moeilijke tracks voor het CIOS en onderwijs, en zo ingericht dat buurtbewoners geen overlast zullen ervaren. Door gezamenlijk hierover te beslissen ontstaat er begrip voor elkaars standpunten en worden tegenstellingen overbrugt. Zo krijg je een breed gesteund project. Ons voorstel om daadwerkelijk zeggenschap te geven aan deze betrokken partners kreeg helaas geen meerderheid in de raad. Wel gaat de wethouder actief aan de slag om burgerparticipatie bij dit project goed vorm te geven.