Door Wiert Omta op 9 september 2013

Goes helpt bijstandsontvangers goed op weg

jandepooterHet eerste half jaar van 2013 is het aantal ontvangers van een bijstandsuitkering in Goes licht afgenomen. Het waren er op 1 juli 644. Dit is geheel tegen de landelijke trend in en daarom reden voor PvdA-wethouder Jan de Pooter om voorzichtig optimistisch te zijn over zijn beleid. De Pooter tegen de PZC: “We hebben een doorrekening gemaakt tot aan het einde van het jaar en als de situatie niet wijzigt hebben we een overschot van een klein miljoen.” Dat overschot ontstaat doordat het rijk meer geld beschikbaar stelde voor bijstandsuitkeringen dan verwacht, door de zeer maatwerkgerichte aanpak van de gemeente Goes en door de medewerking van werkgevers in Goes en de regio.

Wiert Omta

Voor fractievoorzitter Wiert Omta is actief zijn in de politiek een normale zaak: “Een samenleving werkt alleen als we met elkaar problemen bespreken en oplossingen zoeken. Met respect voor ieders mening”. Wiert woont in Oud-Sabbinge en is ondernemer in de journalistiek en de zorg. Hij maakt dagelijks Goestig, de lokale televisie. Wiert: “Door Goestig en

Meer over Wiert Omta