Goese raad wil ouderen in armoede helpen

Door Marco Eestermans op 11 november 2018

Afgelopen donderdag diende de PvdA een motie in om een ouderenpakket samen te stellen. Een meerderheid van de Goese raad heeft voor dit voorstel gestemd. Het ouderenpakket heeft als doel om armoede onder AOW’ers aan te pakken en eenzaamheid te bestrijden. In het pakket kunnen verschillende regelingen worden opgenomen. Hierbij kan je denken aan financiële bijdrage voor de contributie van een (sport)vereniging, tegoedbonnen om mee te kunnen doen aan activiteiten in het buurthuis of een klein bedrag om een dagje weg te plannen. Deze maatregelen zijn niet nieuw. In het kindpakket zitten vergelijkbare maatregelen zodat kinderen in armoede mee kunnen doen in de Goese samenleving. Het is nu aan wethouder Van der Reest om met een concreet voorstel te komen. Op Facebook heeft hij al laten weten blij te zijn met de steun van de raad en de PvdA voor dit plan.

De afgelopen drie jaar heeft Marco ervaring opgedaan als fractievolger. De komende jaren wil hij zich blijven inzetten in de gemeenteraad van Goes. Zijn speerpunten zijn jongeren, onderwijs, armoede en vrijheid. Als leerkracht in het speciaal onderwijs ervaart hij dat het niet voor iedereen vanzelfsprekend is om mee te komen in onze samenleving. Marco is