Maak een noodpakket voor huurders in de problemen

Door Marco Eestermans op 1 juni 2020

De PvdA wil, samen met GroenLinks en Partij voor Goes, een breed noodpakket oprichten voor huurders die door de coronacrisis in de financiële problemen komen. Deze oproep deed onze fractievoorzitter tijdens het debat over huurders. Veel partijen reageerden positief op deze oproep en dat betekent dat de gemeenteraad binnenkort met elkaar in gesprek gaat over maatregelen.

Wat de PvdA betreft wordt het pakket ruimhartig en effectief. Wie door de crisis in de problemen komt, moet geholpen worden. De zekerheid van een dak boven je hoofd mag niet verdwijnen. Daarnaast moet het pakket ook effectief zijn. Wie een inkomensval maakt van honderden euro’s heeft niets aan een uitgestelde huurverhoging van enkele tientjes. Daar is meer hulp nodig. Ook kan de gemeente hulp bieden bij het op orde maken van het huishoudboekje door bijvoorbeeld een budgetcoach aan te bieden. Op deze manier kunnen schulden in de toekomst voorkomen worden.

De gemeenteraad gaat de komende tijd dus praten over hulp en maatregelen. Niet alleen voor huurders maar voor alle Goesenaren. Zelf hebben we daar al ideeën over maar we zijn ook benieuwd naar uw ideeën. Heeft u een goed idee? Laat het dan achter de reacties!

‘Ongelijkheid is voor mijn een doorn in het oog. Ik wil een Goes waar plek voor iedereen is. Goes moet een plaats zijn waar iedereen de kans heeft om zich te ontwikkelen, keuzes te maken en plezierig te leven. Goed onderwijs en goede plekken waar mensen elkaar ontmoeten, helpen daarbij’ Speciaal onderwijs Mijn naam is Marco