Door Ralph van Hertum op 19 juni 2015

PvdA en SP houden kinderboerderij gratis

Schermafbeelding 2015-06-29 om 11.47.08De PvdA en de SP hebben gepleit voor het gratis houden van de kinderboerderij bij de Hollandsche Hoeve. De twee partijen beseffen dat bij een eventuele verkoop van de hoeve het wenselijk is dat de nieuwe eigenaar geen toegangsprijs mag heffen. De motie is inmiddels overgenomen door het college.

Het college van B&W wil het verkopen van de Hollandsche Hoeve onderzoeken als mogelijke bezuiniging. PvdA-fractievoorzitter Wiert Omta is verheugd over het gratis blijven van de kinderboerderij: “Het gaat de PvdA erom dat de kinderboerderij voor iedereen toegankelijk is en blijft. Wij willen een eventuele financiële drempel voorkomen. We zijn blij dat het college hiermee rekening houdt bij een eventuele verkoop.”

Ralph van Hertum

Ralph van Hertum uit ’s Heer Hendrikskinderen is een enthousiast sporter en is docent geschiedenis en Nederlands. Ralph wil als statenlid de PvdA idealen vrijheid, democratie, duurzaamheid, solidariteit en rechtvaardigheid in praktijk brengen. “De politiek moet terug naar de mensen daarom gaan we de inwoners meer bij de politiek betrekken”, zegt Ralph.

Meer over Ralph van Hertum