PvdA wil belasting voordeel voor alle Goesenaren

Door Marco Eestermans op 23 december 2018

Het gaat beter met het geld van Goes. Zo goed zelfs dat het college (CDA,VVD,SGP-CU) een belastingvoordeel cadeau doet. Helaas niet voor iedereen in Goes. Het cadeautje is alleen voor Goese bedrijven. Goese inwoners krijgen niks. Dat vindt de PvdA oneerlijk.

In 2016 moest Goes keuzes maken. De Goesenaren gaven aan dat zij liever bezuinigen dan de lokale belastingen verhogen. Toch koos het college toen voor een lastenverzwaring. De belasting werd met 1.700.000 euro verhoogd, tegen de wens van Goese inwoners in. Nu het beter gaat krijgen alleen Goese bedrijven een belastingvoordeel van 75.000 euro. Dat vinden wij oneerlijk. Afgelopen donderdag stelden we daarom voor om ook de Goese inwoners een belastingvoordeel te geven. Helaas redde dit voorstel het niet. Ook Goesenaren zouden 75.000 euro minder OZB moeten opbrengen dan het college verwacht. Op deze manier stellen we iedereen gelijk, zowel de Goese bedrijven als de Goese inwoners. Dit vinden we eerlijk en rechtvaardig. Zeker omdat de burgers zwaar hebben bijgedragen aan het verhelpen van de financiële problemen.

‘Ongelijkheid is voor mijn een doorn in het oog. Ik wil een Goes waar plek voor iedereen is. Goes moet een plaats zijn waar iedereen de kans heeft om zich te ontwikkelen, keuzes te maken en plezierig te leven. Goed onderwijs en goede plekken waar mensen elkaar ontmoeten, helpen daarbij’ Speciaal onderwijs Mijn naam is Marco