PvdA wil meer aandacht voor digitale veiligheid

Door Marco Eestermans op 30 november 2021

Steeds vaker krijgen Goesenaren of Goese bedrijven en organisaties te maken met cybercrime. Inwoners worden opgelicht via valse sms’jes en bedrijven krijgen te maken met hackers. De PvdA wil dat de gemeente haar verantwoordelijkheid neemt en de digitale veiligheid gaat verbeteren. Bijvoorbeeld door, net als in Amsterdam, een agenda digitale veiligheid op te stellen waarin doelen en acties beschreven staan. Op die manier kan de gemeente de samenleving beter beschermen tegen cybercriminelen. Een voorstel van de PvdA om dit te realiseren is door de meerderheid van de raad afgewezen. Toch blijven we strijdbaar en zullen we dit onderwerp blijven benadrukken.

De afgelopen drie jaar heeft Marco ervaring opgedaan als fractievolger. De komende jaren wil hij zich blijven inzetten in de gemeenteraad van Goes. Zijn speerpunten zijn jongeren, onderwijs, armoede en vrijheid. Als leerkracht in het speciaal onderwijs ervaart hij dat het niet voor iedereen vanzelfsprekend is om mee te komen in onze samenleving. Marco is