PvdA Zeeland: Meer geld voor gemeenten nodig

Door Marco Eestermans op 28 juli 2020

De financiën van de gemeenten staan onder druk. Afgelopen jaren hebben de gemeenten minder geld ontvangen van het Rijk maar hebben zij wel taken op het gebied van jeugdzorg, geestelijke gezondheidszorg en werk & inkomen overgenomen. Er blijft daarom te weinig geld over om uit te geven aan basisvoorzieningen. Hierdoor neemt de kans op bezuinigingen op bijvoorbeeld bibliotheken, sportverenigingen en cultuur toe. En de kans bestaat dat de belastingen voor inwoners worden verhoogd. De PvdA Zeeland wil de zekerheid dat deze basisvoorzieningen blijven bestaan zonder bezuinigingen. We vinden dan ook dat het Rijk structureel meer geld moet geven aan gemeenten zodat de basisvoorzieningen blijven bestaan. Een oproep waar de PvdA Goes achter staat.

Waar ben je naar op zoek?