Sedumgras op Goese bushokjes: PvdA-plan wordt uitgevoerd

Door Marco Eestermans op 3 juli 2020

Afgelopen jaar stelde de PvdA samen met GroenLinks voor om de daken van bushokjes met sedumgras te bekleden. Het idee kreeg steun van de raad en wordt nu uitgevoerd. Sedumgras kan namelijk een goede rol spelen bij de klimaatplannen. Het gras vangt namelijk water op tijdens een zware bui, verkoelt bij hitte en is goed voor insecten. Nu heeft de gemeente bekend gemaakt dat komende tijd acht bushokjes een ‘sedumdak’ krijgen. Waarschijnlijk is dit nog maar het begin. Wanneer de resultaten positief zijn zal het aantal sedumdaken worden uitgebreid. Ook heeft de PvdA voorgesteld om een subsidieregeling op te stellen zodat ook woningeigenaren hun eigen dak van de schuur of garage kunnen bekleden met sedumgras. Dit idee wordt nog verder uitgewerkt.

De afgelopen drie jaar heeft Marco ervaring opgedaan als fractievolger. De komende jaren wil hij zich blijven inzetten in de gemeenteraad van Goes. Zijn speerpunten zijn jongeren, onderwijs, armoede en vrijheid. Als leerkracht in het speciaal onderwijs ervaart hij dat het niet voor iedereen vanzelfsprekend is om mee te komen in onze samenleving. Marco is