Tipjes voor de blowers

Door Wiert Omta op 16 maart 2018

Goes hanteert een uitsterfbeleid voor de coffeeshops: als een van de twee coffeeshops om wat voor reden dan ook sluit of moet sluiten, wordt er geen nieuwe vergunning afgegeven. Dat’s geen goed beleid. De straathandel zal toenemen. En daarbij mag iedereen zelf uitmaken wat ie consumeert. Doen we met alcohol (bewezen schadelijker, veel schadelijker) ook niet moeilijk over.

Daarbij kun je vraagtekens zetten bij de kwaliteit van de verkochte wiet. De productie is in criminele handen en wordt met pesticiden, groeibevorderaars en zwaarmakers extra profijtelijk gemaakt. Softdrugs zijn de enige handelswaar zonder productinformatie op de verpakking. De consumenten verdienen beter.

Daarom kregen bezoekers van de Goese coffeeshops vanmiddag een boekje met tipjes. Voor de niet rokers: van die tipjes draai je het mondstuk van de joint. Dat rookt lekkerder.

Wiert Omta

Voor fractievoorzitter Wiert Omta is actief zijn in de politiek een normale zaak: “Een samenleving werkt alleen als we met elkaar problemen bespreken en oplossingen zoeken. Met respect voor ieders mening”. Wiert woont in Oud-Sabbinge en is ondernemer in de journalistiek en de zorg. Hij maakt dagelijks Goestig, de lokale televisie. Wiert: “Door Goestig en

Meer over Wiert Omta