Zeker zijn van medicijnen, ook in de nacht!

Door Marco Eestermans op 24 januari 2019

De nachtapotheek verdwijnt in Goes. In ieder geval tijdelijk maar misschien zelfs wel definitief. De PvdA vindt dat Goesenaren de zekerheid moeten hebben dat ze altijd beschikking hebben over medicijnen. Dat ook zonder stress en gedoe. Daarom stelden we, samen met de SP en NG, de vraag of het mogelijk is om een ophaalpunt voor medicijnen te behouden in Goes.

De wethouder reageerde welwillend op onze vragen. Om te beginnen is het goed te weten dat de gemeente of de raad niet kan beslissen waar een nachtapotheek zich vestigt. Dat is aan apotheken, zorgverzekeraars, huisartsen en patiëntenorganisaties. De wethouder gaf naar aanleiding van onze vragen wel aan om in gesprek te gaan met deze betrokken partijen om een oplossing te vinden. De PvdA hoopt dat deze oplossing er komt. Goesenaren moeten de zekerheid hebben dat ze altijd noodzakelijke medicijnen kunnen halen. Zonder stress en gedoe.

De afgelopen drie jaar heeft Marco ervaring opgedaan als fractievolger. De komende jaren wil hij zich blijven inzetten in de gemeenteraad van Goes. Zijn speerpunten zijn jongeren, onderwijs, armoede en vrijheid. Als leerkracht in het speciaal onderwijs ervaart hij dat het niet voor iedereen vanzelfsprekend is om mee te komen in onze samenleving. Marco is