Is de rotonde bij ’s HeerHendrikskinderen wel nodig?

Door Ralph van Hertum op 18 september 2024
De aanleg van een nieuwe rotonde op de Nieuwe Rijksweg bij ’s-Heer Hendrikskinderen is een onderwerp van discussie geworden. Inwoners, de dorpsraad, en lokale verenigingen hebben in de media en via een enquête duidelijk gemaakt dat zij liever de huidige stoplichten behouden en de snelheid op de weg verlagen van 80 naar 60 km/u. Bovendien maken ze zich zorgen over de onveilige afslag naar de Velluweweg.

Samen met andere partijen heeft de Statenfractie van PvdA-GroenLinks vragen gesteld aan Gedeputeerde Staten. We willen weten waarom er vastgehouden wordt aan een rotonde, ondanks de voorkeur van bewoners voor andere oplossingen. Ook vragen we naar de kosten en of de provincie bereid is om deze plannen te heroverwegen.

We vinden het belangrijk dat de stem van de inwoners serieus wordt genomen bij grote investeringen zoals deze. Wat vinden jullie? Deel jullie mening hieronder! 👇

Ralph van Hertum

Ralph van Hertum uit Goes is een enthousiast sporter en is docent geschiedenis en Nederlands. Ralph wil als statenlid de PvdA idealen vrijheid, democratie, duurzaamheid, solidariteit en rechtvaardigheid in praktijk brengen. “De politiek moet terug naar de mensen daarom gaan we de inwoners meer bij de politiek betrekken”, zegt Ralph.

Meer over Ralph van Hertum