Hamsterhuren en Hospita’s

Door Marco Eestermans op 18 april 2024
In Goes slaan PvdA/GroenLinks en het CDA de handen ineen om nieuwe oplossingen te vinden voor de woningnood. We vinden het belangrijk dat iedereen een passende woning kan vinden en doen daarom twee voorstellen om dit mogelijk maken.

Allereerst kijken we naar nieuwe huurvormen, zoals ‘hamsterhuren’ en het stimuleren van kamerverhuur door hospita’s. Hamsterhuren is een soort huurkoop waarbij een deel van het maandbedrag wordt gespaard om uiteindelijk een koopwoning te kunnen kopen. Daarnaast biedt het traditionele concept van de hospita ook kansen voor woningzoekenden om woonruimte te vinden in (te) grote huizen.

We zijn verheugd dat onze moties over hamsterhuren en hospita’s zijn aangenomen in de Goese raad. Het college gaat deze voorstellen verder uit te werken in de woonzorgvisie.

‘Ongelijkheid is voor mijn een doorn in het oog. Ik wil een Goes waar plek voor iedereen is. Goes moet een plaats zijn waar iedereen de kans heeft om zich te ontwikkelen, keuzes te maken en plezierig te leven. Goed onderwijs en goede plekken waar mensen elkaar ontmoeten, helpen daarbij’ Speciaal onderwijs Mijn naam is Marco