Nieuw college kiest voor betaalbaar wonen

Door Marco Eestermans op 18 december 2022
Aan de rand van Wilhelminadorp komen 58 nieuwe betaalbare woningen. Dat heeft wethouder Joan Veldhuizen (PvdA-GroenLinks) bekend gemaakt. Het college kiest ervoor om woningen te bouwen die betaalbaar zijn. Dat betekent dat er ongeveer 20 sociale huurwoningen gebouwd worden en 40 woningen goedkoper dan 355.000 euro (op dit moment de NHG-grens).

De fractie is blij met deze keuze. Er is een grote vraag naar betaalbare koop- en huurwoningen. Met dit plan maken we een goed begin. Ook slaan we hiermee een nieuwe weg in. Waar in het verleden woonwijken zonder sociale huurwoningen of met minder betaalbare woningen gebouwd werden, kiest het nieuwe college wel voor betaalbaar wonen. We hopen dat er in de toekomst meer bouwplannen zijn waarbij een groot aantal betaalbare woningen worden gebouwd.