Wonen voor iedereen: een betere toekomst in Goes!

Door Marco Eestermans op 17 april 2024
De PvdA/GroenLinks fractie is blij met de woonzorgvisie die het college heeft opgesteld. Deze visie belicht verschillende aspecten van het wonen en zorg die cruciaal zijn voor een bloeiende en inclusieve samenleving. Wij zijn ervan overtuigd dat de voorgestelde maatregelen een positieve impact zullen hebben voor onze gemeenschap! De gemeenteraad stemde vorig week voor deze visie.

Betaalbaar wonen staat hoog op de agenda. Met 30% sociale huurwoningen en 30% betaalbare opties, zorgen we voor een evenwichtig aanbod dat gezinnen en individuen niet financieel overbelast. Dit is essentieel voor een rechtvaardige samenleving.

Duurzaam bouwen is ook een prioriteit. Het streven naar milieuvriendelijkheid draagt bij aan een gezondere leefomgeving voor toekomstige generaties. Een stap in de goede richting naar een groenere toekomst!

Inclusiviteit is van groot belang. Doelgroepen zoals jongeren in de jeugdzorg, mensen met een beperking en dak- en thuislozen verdienen toegang tot passende huisvesting. We tonen solidariteit en verantwoordelijkheid naar de gehele samenleving.

De focus op de toekomstige generaties en de vergrijzende bevolking is ook niet over het hoofd gezien. Aanpasbare woningen voor ouderen en aandacht voor starters zijn cruciaal voor een comfortabele woonsituatie voor alle leeftijdsgroepen.

Sturingsmaatregelen voor de woningmarkt worden niet vergeten. Dit zorgt voor een eerlijke en toegankelijke woningmarkt voor alle burgers.

Samen kunnen we bouwen aan een inclusieve, duurzame en rechtvaardige samenleving. Door deze visie te steunen werken we aan een betere toekomst voor iedereen! #Woonzorgvisie #Goes #PvdAGroenLinks