Een prettige foto

27 februari 2018

Deze foto is wat gemeentepolitiek prettig maakt. Het is onze fractievergadering van dinsdagavond. Bijna iedereen is er, weer een nieuwe geïnteresseerde en gasten over de verkeersoverlast in de Buys Ballotstraat en de onzekerheid over de huisvesting van ’t Westlicht.

De bewoners van de Buysballotstraat zeggen geholpen te zijn met een verbod voor vrachtwagens en handhaving van de 30 kilometer zone. Zou toch moeten kunnen. Het spirituele centrum wil vooral duidelijkheid over de vraag of ze in de voormalige pastorie naast Slot Oostende kunnen blijven totdat er iets definitief is. Lijkt me ook niet zo moeilijk.

Voor de gemeenteraad bereiden we vergaderingen voor over het parkeren, de plannen met dorpshuis de Griffioen in Wolphaartsdijk, het klimaatbeleid, de jeugdzorg, een nieuw industrieterrein naast het Poelbos en de verhuizing van de bibliotheek. De diversiteit aan onderwerpen op zo’n avond is een attractie op zich. Heerlijk.

Het grote aantal aanwezigen is het gevolg van vier jaar uitdragen dat iedereen mee kan doen. Lid of geen lid, ervaren of een volledig groentje, gek van politiek of anderszins: je kunt gelijk aanschuiven en meepraten. Iedereen brengt haar eigen energie of zijn eigen opgewektheid mee. Wat kan praten met burgers over hun stad prettig zijn.