Meld vuurwerkoverlast!

Door Wouter van der Pijl op 5 januari 2023
Binnenkort is het weer Nieuwjaar. Een tijd van gezelligheid, samen zijn, het oude jaar afsluiten en te beginnen met een nieuw jaar. Echter niet voor iedereen is de jaarwisseling een fijn moment. In de aanloop naar oudejaarsdag wordt er al vuurwerk afgestoken wat leidt tot veel angst en stress bij huisdieren of mensen en voor vervuiling van het milieu. Daarnaast wordt vuurwerk ook misbruikt voor het vernielen van onder andere prullenbakken, bushokjes of speeltoestellen. Deze vernielingen brengen veel kosten voor de gemeenschap met zich mee.

Verkeerd gebruik van vuurwerk geeft ook een grotere kans op lichamelijk letsel. Dat geldt voor zowel degene die vuurwerk afsteekt als de omstanders.

De afgelopen twee jaar gold er een landelijk vuurwerkverbod. Dit jaar is er geen vuurwerkverbod, op 12 gemeenten na die dit wel hebben. Wij willen graag weten of dit leidt tot meer vuurwerkoverlast en roepen daarom iedereen op om bij ons melding te doen van vuurwerkoverlast. U kunt dit doen via onze Facebookpagina of via email: [email protected]

Wij verzamelen alle informatie en zullen ons hard maken voor een veilige en milieuvriendelijke jaarwisseling.

PvdA-GroenLinks wenst iedereen een fijn, gezellig en veilig oud en nieuw!
Wouter van der Pijl

‘Een samenleving waarin iedereen gelijk is en mee kan doen. Waar de politiek haar verantwoordelijkheid neemt en samen met inwoners beslist. Dat is waar ik voor sta’ Odyzee Kloetinge Mijn naam is Wouter van der Pijl. Ik ben geboren en opgegroeid in Goes en woon in Goes-Zuid. Ik heb in mijn studententijd geschiedenis gestudeerd in

Meer over Wouter van der Pijl